مقالات

لوازم جانبی کامپیوتر را بشناسید

معرفی انواع لوازم جانبی کامپیوتر

لوازم جانبی کامپیوتر را براساس کاربردشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنیم. لوازم جانبی صوتی و تصویری، دستگاه‌های دخیره‌سازی، لوازم گیمینگ، کابل‌ها و مبدل‌ها، لوازم جانبی اینترنت، لوازم خنک‌کننده و وسایل مربوط به برق در این دسته‌ها قرار می‌گیرند. در بخش بعدی لوازم جانبی ضروری را توضیح می‌دهیم.

کیبورد

هر کامپیوتری به کیبورد احتیاج دارد. کیبوردها در انواع مختلفی به فروش می‌رسند. بعضی از کیبوردها مخصوص تایپ هستند و بعضی از آن‌ها برای بازی طراحی شده‌اند. هنگام خرید کیبورد به نوع آن، قیمت، اندازه و برند کیبورد توجه کنید.

ماوس  و ماوس پد

ماوس یا موس جزو لوازم جانبی ضروری کامپیوتر است و در انواع مختلفی تولید می‌شود. ماوس مخصوص کارهای گرافیکی و طراحی، ماوس گیم و ماوس برای تولید محتوای ویدیویی از جمله انواع این محصول هستند. موس‌های بی‌سیم و بلوتوثی هم در فروشگاه‌های لوازم دیجیتال به فروش می‌رسند. برای اینکه ماوس به خوبی حرکت کند، به ماوس پد احتیاج دارید. بعضی از ماوس پدها تخصصی هستند و برای گیمرها طراحی شده‌اند. ماوس پدهای گیمینگ بزرگتر از ماوس پدهای معمولی هستند.

هاب یواس‌بی

هاب یو اس بی به شما اجازه می‌دهد که یواس‌بی‌های مختلفی را به کامپیوتر وصل کنید. این دستگاه از USB2.0, USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و پورت‌های زیادی دارد. هنگام خرید USB HUB به تعداد پورت‌ها، پشتیبانی از پورت شارژر، برند، ماده‌ی سازنده و خروجی پورت تایپ سی دقت کنید. اگر به تعداد پورت‌های زیادی احتیاج دارید، USB HUB صنعتی مناسب شماست.

زیرکیسی چرخ‌دار

اگر می‌خواهید کیس کامپیوتر را به راحتی جابه‌جا کنید، به زیرکیسی چرخ‌دار احتیاج دارید. زیرکیسی امکان چرخش هوا اطراف کیس را فراهم کرده و به خنک‌سازی آن کمک می‌کند.

رم ریدر

رم ریدر کاربردهای زیادی دارد و جزو لوازم ذخیره‌سازی کامپیوتر است. با استفاده از رم ریدر می‌توانید مموری کارت‌ها را به کامپیوتر وصل کنید و داده‌های کارت حافظه را به کامپیوتر منتقل کنید. رم ریدرها ابعاد و استانداردهای مختلفی دارند. پرفروش‌ترین رم ریدرها، رم ریدرهای چندکاره هستند که از انواع کارت‌های حافظه موجود در بازار پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *